אפריל 24, 2024
Breaking News

ההיסטוריה של נעלי הסניקרס

נעלי סניקרס

הן מגיעות בכל הצבעים, בכל המידות, בכל הצורות, סגנונות, בין אם רטרו או וינטאז', שרוכים או גומי, בשילוב עם מכנסיים קצרים, ארוכים ואפילו עם שמלה – נעלי הסניקרס הן הדבר הכי נכון שיש לנו בארון הנעליים.

בזמן האחרון נראה כי החל טרנד חזק מאוד בארץ ובעולם האופנה כולו, של נעלי סניקרס, שחוזרות אלינו בדהירה ישירות מהנייטינז. בכלל, יש הרגשה באוויר של חזרה למקורות, וסגנונות לבוש נעשים דומים מאוד למה שנלבש לפני עשור. כנראה אנחנו אוהבים למחזר, אוהבים לקחת את הישן ולהעניק לו טאצ' של חדש, ולמה? כי כנראה זה יותר מגניב.

נעלי הסניקרס, שהחלו את דרכן כנעלי ספורט בסוף המאה ה-19, כבשו את התרבות הפופולרית העכשווית, והפכו לפריט אופנתי המבטא סגנון אישי כלשהו. למעשה, המילה "סניקרס" נלקחה מהאופן בו כינו הילדים בתקופת סוף המאה ה-19 את נעלי הטניס הראשונות, שלהן היתה סוליית גומי. אותם ילדים הצליחו להתנגב בשקט ללא כל רעש במהלך המשחקים שלהם, הודות לסוליה זו, ומכאן השם סניקרס (To sneak).

נעלי נשים
סניקרס גבוהות של חברת טוונטי פור סבן

עם השנים, הפכו אותן נעלי הטניס לנעלי התעמלות אשר שינו את צורתן בכל פעם מחדש, והתאימו את עצמן לענפי ספורט שונים. כך למשל, ניתן למצוא נעלי סניקרס לתחום הכדורסל, קרוס טריינינג וכן גם נעלי סניקרס ייחודיות לתחום ריקודי ההיפ הופ והברייקדאנס, שהיו פופולריים במיוחד בשנות ה-90 ברחובות ארצות הברית.

אט אט יצרניות הספורט הגדולות כמו אולסטאר, אדידס, נייק, ניו באלנס, פומה, וואנס, ועוד, החלו לייצר נעלי סניקרס משלהן, אשר נעשו במרוצת השנים אופנתיות וטרנדיות ביותר. מבנה נעלי הסניקרס הוא פשוט: הן עשויות משני חלקים עיקריים. החלק התחתון לרוב עשוי מחומר גמיש (לרוב סוליית גומי), בעוד החלק העליון יכול להיות עשוי מעור או מקנבס.

כיום, ניתן למצוא מספר סוגים שונים של נעלי סניקרס: נעליים גבוהות עד מעל הקרסול, נעלי סניקרס נמוכות שלא מגיעות עד מעל הקרסול, נעלי "מיד-קאט" שנמצאות בגובה בין נעליים גבוהות לנמוכות, וכן מגפי סניקרס, שיכולות להגיע עד לשריר הסובך. נעליים אלה בעלות עקב גבוהה, מה שממש מוציא מהם את האופציה להקרא "נעלי ספורט".

סניקרס ספורט
נעלי סניקרס ספורט

נעלי הסניקרס של היום הפכו כבר לנעלי יום יום, וניתן לראותן כמעט על כל אחד ואחד. אמני רחוב, מוזיקאים, סלבס, אושיות אופנה, או אנשים נורמטיביים – כולם נועלים סניקרס. המבחר כל כך רחב, כך שכל אחד יכול למצוא את נעלי הסניקרס המתאימות לו. מרוב הפופולריות הגבוהה שנעשתה לנעלי הסניקרס, הן הפכו לפריט אופנתי לכל דבר, ומעבר ליעילותן ושימושן, הן מבטאות סטייל מסוים. כך אין זה היה זה מפתיע שמעצבי על רבים החלו לשתף פעולה עם חברות הספורט בייצור סדרות ייחודיות ומוגבלות של נעלי סניקרס. מעצבים כמו יוז'י ימאמוטו ששיתף פעולה עם חברת אדידס, פיליפ סטארק שחבר אל פומה, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *