אפריל 19, 2024
Breaking News

סוגי אוהלים – כל מה שצריך לדעת לפני הטיול הבא

בחירת הבית הזמני לימי הטיול, בין אם מדובר ביציאה קצרה מהבית או בטיול ממושך, היא אחת מההחלטות המרכזיות של כל מטייל. כך תבצעו את הרכישה המתאימה עבורכם

קיימים פריטים שונים ברשימת הציוד של כל מטייל שאפשר להתווכח לגבי נחיצותם, אבל אין ספק שאוהל הוא לא אחד מהם. אוהל הופך לבית שלנו למשך כל תקופת השהייה בחוץ, וככזה, הוא צריך להתאים לנו מכל הבחינות. אנחנו חוזרים אליו כדי להתאושש מהיום וישנים בו לאורך הלילה, כך ששהות באוהל שלא יספק את צרכינו – תקשה עלינו ליהנות מהטיול כולו. 

אוהל
בואו לבחור את סוג האוהל שלכם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מכיוון שמדובר בפריט שנרכש כדי לשמש אותנו לאורך זמן ורובנו לא נחליף אותו לעתים קרובות, חשוב לשקול היטב את סוג האוהל הנבחר. בין אם אנחנו מחפשים אוהל זוגי או אוהל משפחתי, לטיול קצר או ארוך. איך בוחרים נכון? כל הטיפים בסעיפים הבאים.

1. סוג הטיול – אז נכון שהאוהל משמש אותנו לאורך הלילה ולא לשעת ההליכה בשטח, אבל לסוג הטיול יש משמעות חשובה כשבוחרים אותו. מטיילים שמתכננים לצאת להליכות ממושכות ולא נעזרים ברכב שיסיע אותם מנקודה לנקודה, יעדיפו אוהל מתקפל וקל משקל, על מנת שיוכלו לשאת אותו בנוחות לאורך היום. משפחות לעומת זאת, יעדיפו כנראה אוהל משפחתי מפנק יותר, שאולי ישקול יותר אבל גם יכלול פיצ'רים נוחים. 

2. ידע קודם –  תוהים לעצמכם עד כמה כבר קשה להרכיב אוהל זוגי? אחרי יום ארוך של הליכה, עייפות מצטברת ובמזג אוויר שהוא לא תמיד ידידותי, תופתעו לגלות שזה לא תמיד פשוט. אם אתם לא שייכים למטיילים ששולטים בפתיחת אוהלים והרכבתם (ובינינו, רובנו לא), תעדיפו להימנע מהאתגר של פתיחת אוהל מתקפל והרכבתו, וייתכן שתחפשו אוהל נפתח ברגע. 

3. כמות המשתמשים –  לצד החלוקה הקלאסית של אוהל זוגי לעומת אוהל משפחתי, קיימת גם תת חלוקה בקטגוריית האוהלים הגדולים. אוהלים גדולים במיוחד, שמספיקים עבור 8 אנשים לדוגמה, ניתנים לחלוקה למספר אזורים שמאפשרים לכולם לישון בנוחות. מדובר בהשקעה גדולה יותר בהיבט הכספי, אבל כזו שמשתלמת כבר מהטיול הראשון. ואגב, זכרו שבאוהל צריך להיות מקום לא רק עבורכם אלא גם עבור כל החפצים שלכם. אז ודאו שאם בחרתם אוהל זוגי או אוהל משפחתי קטן, לא שכחתם להשאיר מקום גם לציוד.

4. מזג האוויר – הזכרנו מזג אוויר בעייתי, אבל מדובר בנקודה שחשוב מאוד לחזור אליה. מאחר שהאוהל אמור לספק את ההגנה האולטימטיבית בכל מצב, מומלץ לחשוב על תנאי השטח ועל עונות השנה במהלכן תצאו לטיול. לצד אוהלים שעמידים בפני רוח ואטומים לגשם (שני מאפיינים שחשובים מאוד למטיילים בתקופת החורף), תוכלו למצוא אוהלים שיש בהם פתחי אוורור. מכיוון שמזג האוויר בישראל נוטה להיות חם בתקופות הטיולים, נושא האוורור הוא פרמטר שאין לזלזל בו. 

5. נוחות שלא מוותרת על ההגנה –  אז בחרתם אוהל נפתח ברגע או אוהל מתקפל שנראה נוח במיוחד, אבל האם הם הולכים גם להגן עליכם בשטח? נוסף להגנה מפני מזג האוויר, חשוב לזכור את עניין הסגירה הפנימית. גם במקרה שאתם מתכננים לישון אך ורק באזורי קמפינג מוסדרים, הרבה יותר נעים לישון באוהל שניתן לסגור גם מבפנים. 

 

בחירת האוהל הנכון יכולה לספק לכם את הבסיס לטיול מוצלח. מסיבה זו, בחנו את כל התכונות של האוהל הבא שלכם כדי למצוא את זה שיעניק לכם הגנה מתאימה. עכשיו, נשאר לכם רק להתחיל לתכנן את היעד. אז לאן תיסעו הפעם ואיזה נעליים תקנו למסע?

אוהלים שונים
טיפ לבחירת אוהל

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *